torsdag 30 augusti 2012

Fruktmos & 1-års presenter..

 
Ett enkelt fruktmos till en liten hungrig mage gör du enkelt på de frukter & bär som finns hemma. Basen är äppelmos, men sedan kan man improvisera loss precis hur som helst. Perfekt till efterrätt. Så här gjorde jag mitt:
 
Fruktmos
 
ca 4 barnportioner
 
2 dl äppelmos
1 dl hallon
Saft från en halv apelsin
0,5 dl blåbär
 
Rör ihop till slät konstistens & häll upp på små burkar.

Förutom fruktmos blev det lunch & fika på stan idag. Familj & vänner har börjat fråga vad Agnes önskar sig i 1 -års present & jag kände att jag ville kika runt lite. Åhlèns har jättefina saker till de små - både kläder & inredning. Bland annat har de utökat sitt sortiment med ursöta småmöbler till barn;
 


Förra helgen var vi på Ikea & där hittade vi några saker till önskelistan. Ikea har verkligen förvånansvärt mycket bra saker till bebisar & barn - något man inte tänkt på innan man själv fick barn. Något annat som är förvånansvärt - jädrans förvånansvärt är hur fort ett år går. Jag kan verkligen inte fatta att Agnes faktiskt fyller 1 år snart!!




Framgooglade bilder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar