söndag 26 augusti 2012

Äppelfarbrorn..

Det bor en farbror på vår gata i ett stort blått hus. Han har hela trädgården full med äppelträd & varje sensommar börjar han plocka av sina träd & lägger ut äpplena i kartonger så förbipasserande får ta med sig hem, & det gör jag kan jag lova! Sen bakas det & kokas äppelmos dagarna i ända här hemma. Grannarna skrattade åt mig förra sommaren när jag kom vankande höggravid med mina äppelpåsar. & när Agnes kom var hela frysen full med äppelmos & äppelkakor. För vid spisen stod jag, trots rekommendationer att jag skulle hålla mig stilla den sista tiden. För frysen den skulle vara full när bebisen kom tipsade barnmorskan om & det blev den. Tack vare den snälla äppelfarbrorn som ger bort sina goda äpplen. Veckan som kommer går temat i äpplen - & ni ska få mina allra bästa recept!
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar