söndag 2 december 2012

Spaghetti Carbonara..


Det finns spaghetti Carbonara - & så finns det spaghetti Carbonara, det här är ett sånt riktigt bra recept. Sambon har fått receptet från sin chef som lagar den här carbonaran när han vill äta något riktigt gott & så dricker han ett riktigt gott Chianti vin till. Jag lovar, jag skulle kunna äta den här pastan varje dag (& kocken i huset ska tillaga den, för det gör han alltid bäst). Jag tror du tillagar den såhär, rätta mig om jag har fel =).
 
Spaghetti Carbonara
2 port.
 
1/2 pkt Spaghetti Barilla no1
2 pkt bacon
1 rödlök
Nymald svartpeppar
2 äggulor
Riven smakrik ost/ parmesanost
 
Koka pastan 3 minuter. Knaperstek baconet. Finhacka rödlöken. Lägg upp pastan på tallrikar, mal över lite svartpeppar, toppa med rödlök, bacon & ost & lägg slutligen äggulan på toppen.
 
Hoppas ni har haft en riktigt mysig första advent helg. Här besökte vi stadens julmarknad i lördags, myste med middag hemma hos oss i goda vänners sällskap senare på kvällen & avslutade helgen med lite lilljul hemma hos farmor & farfar idag. Fullt upp, precis som det ska vara såhär i juletider.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar