tisdag 18 december 2012

Julstök..

Nu är granen inburen & klädd. I år kör vi barnvänligt pynt, mjuka stjärnor & bollar från Ikea. Agnes tittade lite förundrat på mig när jag ställde upp granen - men sen har hon inte brytt sig nämnvärt. Där fick vi för barnvänligt pynt! Hon pekar ibland på den & säger - dää! Hon måste undra vad i allsin dar det är. Sen kommer vi till årets pepparkakshus. Färdigbakad sats från mor Anna & hemburen från affären. Bara att limma ihop, helt omöjligt att misslyckas med. Det är nog bara en i hela världen som kan misslyckas med något sånt & det är jag. Årets pepparkakshus har platt tak, sönderbrutna sidor för att passa - men passar inte ändå. Kladdig kristyr överallt & ser allmänt sjaskigt ut. Men jag tänker spara det över jul ändå - sen lägger jag ut det för en billigt peng på Hemnet. Enplansvilla med STORT renoveringsbehov. Det kanske redan är någon som vill lägga ett bud?
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar