torsdag 17 januari 2013

Tidig onsdag & kycklinglasagne..


Jag slutar lite tidigare varje onsdag så igår kändes det lite som att vara mammaledig igen. Vi bjöd lilla kompisen Alva & mamma Ida på semlor hemma hos oss & som ni ser blev det bara kartongen kvar att fota :). Lilltjejerna mumsade så inte ens en smula fanns kvar, så söta! Sedan tog vi en skön promenad ner till stan där Agnes & jag gick vidare i några ärenden. En härlig eftermiddag helt enkelt. Jag tror man slutar njuta efter ett tag av ledigheten som föräldraledig, iallafall gjorde jag det. Nu däremot när jobb tar det mesta av ens tid, känns det som jag njuter av varje ledig sekund. Något annat som jag verkligen njuter av & är otroligt tacksam över är att jag varje dag får god lagad mat av min kära sambo när jag kommer hem från jobbet. I veckan bjöd han på kycklinglasagne med tacosmak, verkligen supergott & passar toppen till hela familjen. Var bara sparsam med kryddorna till en liten hungrig mage. 

Kycklinglasagne med tacosmak
4 port.

Olja att steka i
500 gram kycklingfilè, strimlad
1 påse tacokrydda eller egen tacokrydda (blanda spiskummin, salt, peppar & paprikakrydda)
1 dl vatten
400 gram krossade tomater
2 dl mjölk
2 dl cremè fraiche
Salt, peppar
Olja till formen
150 gram lasagneplattor
3 dl riven ost

Värm ugnen till 200 grader. Bryn kycklingen runt om. Tillsätt kryddmixen & vatten & låt småputtra en stund. Häll tomater, mjölk & cremè fraiche i en mixerskål & mixa ihop med en stavmixer. Salta & peppra. Smörj en ugnsform & varva sedan tomatmjölk, kyckling & lasagneplattor. Strö över osten & grädda cirka 20 minuter. 



2 kommentarer:

  1. Tack för senast! Var så trevligt å ses! Hörs om en ny dag! Kramkram

    SvaraRadera
  2. Tack själv!! Ja, det var så mysigt att ses:). Hörs snart igen, kram från oss.

    SvaraRadera