söndag 2 september 2012

Vår härliga helg..

startade med en kanaltur med Wasa Lejon från Berg till Borensberg. En skön dag på båten med lunch & mycket prat med sambons trevliga kollegor. Dagen började med mulen himmel - men efter hand sprack det upp & solen tittade fram & det blev en härlig eftermiddag på soldäck.
 
 
Tillbaka i Linköping checkade vi in på First Hotel Linköping. Ett centralt beläget hotell nyligen nyrenoverat. I entrèn möttes vi av en härlig lobby - modern & hemtrevlig. På samma plan låg även hotellets restaurang, pianobar & cocktail lounge - toppfräscht & mycket hemtrevligt. Dock tillhörde vårt rum den äldre delen som inte ännu fått något ansiktslyft. Hotellet var fullbokat eftersom Lars Winnerbäck spelade i sin hemstad samma kväll, annars hade vi även fått bott toppfräscht på rummet.
 




 
 
Efter en stunds vila & en skön dusch begav vi oss till kvällens middagsställe Charken Restaurang & bar på Stora torget. Trevlig & modern inredd restaurang med mat som var fantastiskt god. Min valda middag bestod av en himmelskt god skagentoast på hembakat bröd med ett, som sambons chef uttryckte det, knastertorrt glas vitt vin. Sedan njöt jag av en kolgrillad amerikansk ryggbiff serverad på planka med duchesspotatis, baconlindande haricot verts, grillad tomat & en underbart god bearnaise. Desserten på bilden är min bordsherres - jag var helt enkelt för mätt & belåten för att ens smaka en sked. (Händer inte ofta att jag avstår efterätt kan jag säga - då är maten mer än 10+).
 


 
Kvällen fortsatte med mer prat & massa skratt. Mer vin & såklart, en Mojito!! Sedan var det tack & godkväll. Jag påmindes av Linköpings sommar-folkvimmel på Stora torget tillbaka till hotellet. Nästan fullsatt på uteserveringarna (trots Winnerbäck) med musik & trevligt folksorl.
 

 
Sedan återstod nog det bästa.. en natt i hotellsäng med en välbehövd SOVMORGON.
 
 
& vi sov som stockar till HALV 10!! Hur länge sedan är det sen jag sov till så länge undrar jag?! & vad bra man sover barnfritt. Det var länge sedan jag vaknade och kände mig så utvilad.. Sedan avnjöt vi god god hotellfrukost bestående av bland annat nypressad apelsinjuice & plättar med sylt & grädde. Efter det bultade våra hjärtan av längtan efter att att åka hemåt & hämta hem Agnes (som haft jättemysigt hos farmor & farfar).
Vilken toppenhelg!!
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar