tisdag 11 september 2012

Kokböcker & Pernilla Wahlgren..

 
Jag tillhör dem som gärna bläddrar efter recept i en gammal hederlig kokbok än söker på nätet. I julas kom Pernilla Wahlgen med en kokbok om hennes bästa mat & bak julrecept. Jag tycker om den boken & jag gillar Pernilla. I mina ögon är hon en mysig tjej som kan konsten att bara skrota omkring hemma i ett par mjukisbyxor & röra i mat & bakbyttorna, till att vips förvandlas till en partypingla i finklänning serverad exklusiva snittar & champagne på någon flott tillställning. Nu i dagarna lanserar hon en ny bok - Pernillas praliner. På hennes blogg (som jag såklart följer) ger hon oss ett smakprov ur boken på ett äppelpaj recept mina smaklökar bara skriker efter att få mumsa in på. Kolla här! (& titta under receptfliken).

Pernillas praliner kommer ut i handeln i oktober & omslaget ser ut såhär. (Jag slår vad om att hon skrotat runt i mysbyxor hela dagen & rullat köttbullar innan bilden togs, haha).
 
 
 Framgooglad bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar