fredag 28 september 2012

Torsdagen den 29/9 2011 kl. 09.52..

Vi tillhör de familjer som fick en lapp med oss hem om datum & tid då vi skulle bli föräldrar & den dagen som skulle bli vårt barns födelsedag. En väldigt suspekt men oerhört praktiskt vetskap. Den där lappen hängde på kylskåpet & påminnde oss om den där stora dagen varje dag. När sedan den dagen började närma sig var jag så sprängfylld av känslor av alla de slag, så jag sa till sambon - kan vi inte bara gå på bio istället.. (& jag menade det verkligen). Det var en sådan märklig känsla att veta att det snart skulle komma ett barn! Man hade varit gravid i 9 månader med allt vad det innebär & nu dessutom skulle man få en bebis - MED SIG HEM, HJÄÄLP!!
 
Sedan kom då den stora stora dagen som inte kan beskrivas med ord. Det var en sådan övermäktig känsla när hon kom ut ur min mage - för hon kom verkligen bara ut. & var så varm, härlig & alldeles alldeles underbar. Den 29 september 2011 klockan 09.52 kommer jag aldrig att glömma & jag minns den dagen så exakt i detalj. För då föddes vår underbara lilla skatt Agnes Magda Sofia. Det är det mest fantastiska ögonblicket i mitt liv & det bästa som hänt mig.

& imorgon fyller vår lilla tjej 1 år & det ska vi fira med dunder & brak. HIPP HIPP HURRA!!

2 kommentarer:

  1. Kommer ihåg känslorna man hade, så overkligt och underbart på samma gång:) Krama om födelsedagsbarnet ordentligt från oss!

    SvaraRadera
  2. Ja, precis så kändes det ju=). Vi var ju i samma sits du & jag!! Kram från mej.

    SvaraRadera