söndag 16 juni 2013

Första måltidsboken..




Den här bloggen startade jag för ganska exakt snart 1 år sedan & då var det barnmat i fokus. Det var mammor som undrade hur jag lagade min mat till Agnes. Sedan dess har det blivit mycket bloggande om annat. Men jag kan sakna de där puréerna och desserterna ibland. För det var ett pyssel det där med mat till en liten hungrig mage. Roligt var det också att prova nya råvaror till barnmaten & testa Agnes smaklökar. Det mesta gick ner, för damen i huset är en glupsk sådan. Har alltid varit så =). Proppar gärna munnen full så hon knappt får luft & ändå pekar hon om mer. Så nostalgisk som jag är lånade jag Johanna Westmans uppföljare till Första & Andra mosboken " Första måltidsboken" på bibblan för ett tag sedan. En bok som vänder sig till föräldrar till barn i förskoleåldern med enkla snabba recept som går att passa in i vardagspusslet. En fin & färgglad kokbok proppad av tips på middagar, efterrätter, fredagsmys, matsäckar & mycket annat. Så nu har jag nya spännande recept att prova till lillfisen, precis som förr =).

Läs den du med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar